Σχεδίαση Ιστοσελίδας:  Αρης  Τσιατούχας Διάβασε το  Δεν έχουν αξία όλα όσα μπορούν να μετρηθούν και δεν μπορούν να μετρηθούν όλα όσα έχουν αξία.   Αλβέρτος Aϊνστάιν Ποτέ δε σκέφτομαι το μέλλον - έρχεται πολύ γρήγορα. Αλβέρτος Aϊνστάιν Εάν μια φορά λυπηθείς που δε μίλησες, εκατό φορές θα μετανιώσεις που δεν έμεινες σιωπηλός. Λέων Τολστόι Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ)      ΣΟΦΙΑ ΤΣΕΚΟΥΡΑ,  Ειδικός Παιδαγωγός/ Φιλόλογος  http://perieidikisagwgis.blogspot.com/ Τα αρχικά ΔΕΠ-Υ σημαίνουν Διαταραχή Ελλειματικής Προσοχής- Υπερκινητικότητα. Πρόκειται για νευρολογική διαταραχή. Η προέλευσή της ακόμη δεν είναι βέβαια. Πιθανολογείται ότι το πρόβλημα εντοπίζεται στους μετωπιαίους λωβούς. Αυτό το σημείο του εγκεφάλου ευθύνεται για τον έλεγχο της παρορμητικότητας λεκτικής και σωματικής.          Τα κύρια χαρακτηριστικά της ΔΕΠΥ είναι τα εξής: απροσεξία, υπερκινητικότητα (σε κάποιους δεν υπάρχει) και παρορμητικότητα, που εξελίσσονται και αλλάζουν σε πολλά παιδιά μεγαλώνοντας, πλην όμως τα συμπτώματα παραμένουν σ'ένα ικανοποιητικό ποσοστό ενηλίκων. Τα συμπτώματα αυτά επηρεάζουν σημαντικά την οικογενειακή καθημερινότητα, τη σχολική επίδοση, τον επαγγελματικό προσανατολισμό και την κοινωνική προσαρμογή των ατόμων με ΔΕΠΥ. Η ΔΕΠΥ περιπλέκεται σε ποσοστό μεγαλύτερο του 70% με άλλα προβλήματα που έχουν σοβαρό αντίκτυπο στην προσαρμογή τους: ειδικές μαθησιακές διαταραχές (δυσλεξία, δυσορθογραφία, δυσαριθμισία), ειδικές αναπτυξιακές δυσκολίες (λόγου, συντονισμού των κινήσεων), χαμηλή αυτοεκτίμηση, διαταραχή εναντιωματικής συμπεριφοράς και διαγωγής, προκλητική συμπεριφορά, επιθετικότητα, μειωμένη επαγγελματική απόδοση, περιορισμένες επαγγελματικές προοπτικές και κοινωνικές σχέσεις, συναισθηματικές δυσκολίες, κ.ά. Επιπλέον, τα παιδιά με ΔΕΠΥ έχουν συχνότερα και σοβαρότερα ατυχήματα σε σχέση με τα υπόλοιπα παιδιά με μοιραίες πολλές φορές συνέπειες. Τα άτομα με ΔΕΠ Υ είναι παρορμητικά και τα παιδιά πολύ περισσότερο. Είναι πολύ δύσκολο να συγκεντρώνονται στο μάθημα και στις υπόλοιπες υποχρεώσεις τους. Ξεχνάν τα πράγματα που έχουν να κάνουν , γιορτές, γενέθλια, επετείους, εργασίες, βιβλία και αντικείμενα. Κάποιες φορές μπορεί να γίνουν αναιδή γιατί λένε ακατέργαστο αυτό που σκέφτονται. Έχουν πολύ άγχος. Είναι ακατάστατα ή έχουν μια χαώδη οργάνωση οσο αφορά το χώρο τα αντικείμενά τους αλλα και τις σκέψεις τους. Κάνουν ανήσυχο ύπνο, διασπώνται εξαιρετικά εύκολα, δυσκολεύονται να ελέγξουν το χρόνο τους και να εστιάσουν σε μία ενέργεια. Κάνουν πολλά πράγματα ταυτόχρονα και δύσκολα τα ολοκληρώνουν. Δεν υπακούουν και δεν μπαίνουν εύκολα σε κοινωνικές φόρμες. Η διαταραχή μπορεί να ενυπάρχει και χωρίς την υπερκινητικότητα. Όταν όμως αυτή είναι παρούσα είναι εξαιρετικά δύσκολο να ελεγχθεί και να περιοριστεί. Ο καπετάν φασαρίας της τάξης, η νευρική υπάλληλος που κουνάει ασταμάτητα το πόδι της και μασάει το στυλό της, ο φανατικός σπόρτςμαν και η εργασιομανής που κάνει 3 δουλειές όχι μόνο για οικονομικούς λόγους είναι εκδηλώσεις τους ίδιου φαινομένου. Όπως καταλαβαίνετε οι συμπεριφορές αυτές έχουν αντίκτυπο όχι μόνο στο σχολικό περιβάλλον, αλλά παντού. Τα άτομα με ΔΕΠ-Υ ταλαιπωρούνται, παρεξηγούνται, ταλαιπωρούν και παρεξηγούν. Είναι επιρρεπή σε πολλά ατυχήματα είτε ως θύτες είτε ως θύματα, σε παραβατικές συμπεριφορές, και σε χρήση ουσιών που λειτουργούν κατευναστικά και ρυθμιστικά στη περίπτωσή τους. Εναλλάσσουν συχνά δουλειές, σπίτια, συντρόφους, παρέες, τόπους, ενδιαφέροντα αναζητώντας συνεχώς νέες συγκινήσεις. Από την άλλη είναι εξαιρετικά διορατικοί άνθρωποι. Πολλοί δε, είναι ευφυέστατοι. Έχουν αναπτυγμένη αίσθηση του χιούμορ, είναι κοινωνικοί και ευαίσθητοι. Συχνά παρόλα τα προβλήματα που προκαλούν είναι εξαιρετικά αγαπητά στον περίγυρο τους. Μπορούν να επιτύχουν και να ευτυχήσουν αν βρούν το κατάλληλο κανάλι όπου θα διοχετεύσουν την ενεργητικότητα και τη φαντασία τους. Αυτό που πρέπει να έχει κατά νου όποιος αντιμετωπίζει άτομα με ΔΕΠ-Υ είναι ότι η συμπεριφορά τους δεν είναι εσκεμένη. ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΔΕΠ-Υ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ