Σχεδίαση Ιστοσελίδας:  Αρης  Τσιατούχας Διάβασε το  Δεν έχουν αξία όλα όσα μπορούν να μετρηθούν και δεν μπορούν να μετρηθούν όλα όσα έχουν αξία.   Αλβέρτος Aϊνστάιν Ποτέ δε σκέφτομαι το μέλλον - έρχεται πολύ γρήγορα. Αλβέρτος Aϊνστάιν Εάν μια φορά λυπηθείς που δε μίλησες, εκατό φορές θα μετανιώσεις που δεν έμεινες σιωπηλός. Λέων Τολστόι Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ)      ΣΟΦΙΑ ΤΣΕΚΟΥΡΑ,  Ειδικός Παιδαγωγός/ Φιλόλογος  http://perieidikisagwgis.blogspot.com/ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ σε αυτές τις ηλικίες είναι εξαιρετικά ανήσυχα. Τους είναι πολύ δύσκολο να μην περιφέρονται στην τάξη να μη χαζεύουν και γενικά να υπακούουν τους απλούς κανόνες της τάξης. Υπάρχουν όμως τρόποι να τα βοηθήσετε: Βάλτε τα να κάτσουν μακριά από το παράθυρο και κατά προτίμηση κοντά στην έδρα. Έτσι περιορίζετε τη διάσπασή τους. Στο θρανίο καλό είναι να κάτσουν μαζί με έναν οργανωμένο και καλόβολο μαθητή που θα τους παρασύρει θετικά. Τοποθετήστε αφίσες, ζωγραφιές, χάρτες στους πίσω τοίχους της τάξης. Όταν διασπώνται προσπαθήστε να τους επαναφέρετε με ένα μικρό άγγιγμα ή ένα χτύπημα στο θρανίο. Τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ επειδή συνεχώς επικρίνονται προσπαθούν να γίνονται αποδεκτά από τους συνομηλίκους τους κάνοντας τον κλόουν της τάξης. Εξηγήστε τους ότι αυτή η συμπεριφορά δεν είναι απαραίτητη και μιλήστε κ με τα παιδιά της τάξης ώστε να μην την ενθαρρύνουν Μην τα επικρίνετε δημόσια. Μπλοκάρονται και αντιδρούν άσχημα. Με την επιβράβευση μπορείτε να κατορθώσετε πολλά. Δώστε τους κίνητρα. Βοηθήστε τα να κατανείμουν σωστά το χρόνο τους στα διαγωνίσματα, τονίζοντας ότι αρχίζουμε από τα εύκολα κ υπενθυμίζοντας τον χρόνο που μένει. Βρίσκετε δικαιολογίες για να τα σηκώνετε από το θρανίο. Έχουν ανάγκη την κίνηση. Κάντε το μάθημα όσο πιο παραστατικό μπορείτε. Θα τους κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον. Σημειώνετε στα τετράδια τους τις υποχρεώσεις τους. ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ! Δεν συμπεριφέρονται έτσι επίτηδες και είναι τόσο δύσκολο γι αυτά να ελέγξουν τον εαυτό τους όσο είναι κ για εσάς να τα αντέξετε! Όσο αφορά τους γονείς που καλούνται να διαβάσουν τα παιδιά στο σπίτι ΥΠΟΜΟΝΗ και ΟΡΙΑ είναι τα βασικά συστατικά της μαγικής συνταγής που θα κρατήσει τους ίδιους ήρεμους και τα παιδιά τους δημιουργικά Φροντίστε ώστε το μάθημα να χωρίζεται σε μικρά διαλλείματα που θα έχουν διαφορετικές μορφές κάθε φορά: κουβεντούλα, μια βόλτα στο δωμάτιο, μια ζωγραφιά ή μια μικρή ιστορία. Μην επιμένετε στην αποστήθιση. Τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ συνήθως δεν έχουν καλή μνήμη. Δώστε σημασία στα βασικά σημεία του μαθήματος και στην κατανόησή τους. Βρείτε συστήματα επιβράβευσης, όχι πάντα υλικά. Να είστε σταθεροί αλλά όχι άκαμπτοι. Συμφωνήστε σε κανόνες και αναρτήστε τους. Ακούτε τα παιδιά σας όταν μιλάνε. Τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ είναι παραπονιάρικά και πληγώνονται εύκολα. Αξιολογήστε την διάσπασή τους. Μην αντιδράτε το ίδιο σε όλες τις πράξεις τους. Κρατάτε μια δεύτερη σειρά βιβλίων στο σπίτι γιατί συχνά ξεχνάνε τα βιβλία τους. Έχετε το τηλέφωνο ενός συνεπή συμμαθητή/τριας σε περίπτωση που ξεχνάνε τις ασκήσεις τους. Επιτρέψτε τους να κινούνται ακόμη κ όταν διαβάζετε. Βοηθήστε τα να οργανώσουν το χώρο μελέτης τους αλλά και την τσάντα τους. Έχετε σε πρώτο πλάνο ένα ρολόι που θα τα βοηθά να οργανώνουν το χρόνο τους. Μιλήστε με τους δασκάλους και συμφωνήστε σε ένα κοινό πλάνο αντιμετώπισης. Να έχετε κοινή γραμμή αντιμετώπισης τους στο σπίτι. Το ξύλο κ οι φωνές είναι σαν τον αέρα στη φωτιά. ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ! Δεν συμπεριφέρονται έτσι επίτηδες και είναι τόσο δύσκολο γι αυτά να ελέγξουν τον εαυτό τους όσο είναι κ για εσάς να τα αντέξετε!