Μαθαίνω πώς να μαθαίνω
Μαθαίνω να πράττω,
Μαθαίνω να συνυπάρχω & να συνεργάζομαι,
Μαθαίνω να υπάρχω.
Επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει ότι ο πιο ουσιαστικός παράγοντας
για την διαμόρφωση ενός καλού και σύγχρονου σχολείου είναι "ο
ενθουσιώδης εκπαιδευτικός". Είναι ο εκπαιδευτικός εκείνος ο οποίος
με την επιστημονική του κατάρτιση, την όρεξη, το πάθος και το μεράκι
του προσπαθεί συνειδητά με επιμονή και υπομονή να επηρεάσει
θετικά όχι μόνο τη μάθηση και την αγωγή του μαθητή, αλλά και τη
μελλοντική του εξέλιξη και πορεία.
Για να μπορέσει όμως να πετύχει τον στόχο του, ο εκπαιδευτικός,
πρέπει έχει συναίσθηση του ρόλου του (να γνωρίζει πως ο
εκπαιδευτικός είναι λειτουργός και πως από την υπευθυνότητα του ή
την ανευθυνότητα του καθορίζεται το μέλλων των μαθητών του).
Πρέπει να έχει συναίσθηση ότι δεν προσφέρει απλώς γνώσεις στους
μαθητές του, αλλά διαμορφώνει πρώτιστα την προσωπικότητα και το
χαρακτήρα τους. Επίσης να αγαπά το επάγγελμα του (και για να
αγαπάει το επάγγελμα του πρέπει πρώτα από όλα να αγαπάει και να
σέβεται τα παιδιά) και τέλος να είναι επιστημονικά καταρτισμένος.
Εκείνο που το σύγχρονο σχολείο απαιτεί, επιπλέον, από τον
εκπαιδευτικό είναι να ενημερώνεται συνεχώς για τις νέες εξελίξεις που
λαμβάνουν χώρα τόσο σε ψυχολογικό και παιδαγωγικό επίπεδο, όσο
και σε θέματα που αφορούν την επιστημονική του κατάρτιση.
Το Βήμα του Εκπαιδευτικού
Σχεδίαση Ιστοσελίδας: Αρης Τσιατούχας
1ο ΕΠΑ.Λ. ΔΑΦΝΗΣ