Σχεδίαση Ιστοσελίδας:  Αρης  Τσιατούχας Διάβασε το  Δεν έχουν αξία όλα όσα μπορούν να μετρηθούν και δεν μπορούν να μετρηθούν όλα όσα έχουν αξία.   Αλβέρτος Aϊνστάιν Ποτέ δε σκέφτομαι το μέλλον - έρχεται πολύ γρήγορα. Αλβέρτος Aϊνστάιν Εάν μια φορά λυπηθείς που δε μίλησες, εκατό φορές θα μετανιώσεις που δεν έμεινες σιωπηλός. Λέων Τολστόι Μαθησιακές  Δυσκολίες - Δυσλεξία      ΕΛΕΝΗ   ΜΟΥΡΔΟΥΚΟΥΤΑ,  ΣΧΟΛΙΚΗ  ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ  ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ  Στην εποχή μας γνωρίζουμε πολύ περισσότερα για τη δυσλεξία απ' ό,τι στο παρελθόν. Όμως, παρ' όλα αυτά, υπάρχει ακόμη σύγχυση μεταξύ των όρων: δυσλεξία  και μαθησιακές δυσκολίες. Οι όροι δυσλεξία και μαθησιακές δυσκολίες δεν είναι ταυτόσημοι. Η δυσλεξία  αποτελεί μια ξεχωριστή μαθησιακή δυσκολία. Ο όρος "μαθησιακές  δυσκολίες" είναι πολύ πιο ευρύς - όρος ομπρέλα -, ο οποίος περιλαμβάνει μια σειρά από εξελικτικές διαταραχές, όπως η δυσαριθμησία, η δυσπραξία, ο δυσγραμματισμός, συμπεριλαμβανομένης και της δυσλεξίας. Είναι ένας γενικός  όρος, ο οποίος έχει χρησιμοποιηθεί διεθνώς,  τόσο σε ερευνητικό όσο και κλινικό επίπεδο, για να αναφερθεί σε μια ομάδα από ετερογενείς διαταραχές, οι οποίες εκδηλώνονται με σημαντικές δυσκολίες στην εκμάθηση και χρήση της προφορικής κατανόησης, ομιλίας, ανάγνωσης, γραφής, λογικής σκέψης και μαθηματικών ικανοτήτων. Οι μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να συνυπάρχουν με άλλες διαταραχές (όπως νοητική υστέρηση, σοβαρές συναισθηματικές διαταραχές κ.λπ.) ή με άλλες εξωτερικές επιρροές (όπως πολιτισμικές διαφορές, μη επαρκή ή κατάλληλο τρόπο εκπαίδευσης), ωστόσο δεν είναι το αποτέλεσμα αυτών των συνθηκών ή επιδράσεων. Η δυσλεξία είναι μια ειδική γλωσσική διαταραχή, η οποία χαρακτηρίζεται από δυσκολίες στην αποκωδικοποίηση μεμονωμένων λέξεων, αντικατοπτρίζοντας τις περισσότερες φορές μη επαρκή φωνολογική επεξεργασία Η δυσλεξία  εμφανίζει πολύ συγκεκριμένα κλινικά χαρακτηριστικά (π.χ. υψηλό δείκτη νοημοσύνης και επιλεκτική δυσκολία στην αποκωδικοποίηση των λέξεων), τα οποία δεν συναντά κανείς σε όλες ανεξαιρέτως τις διαταραχές μάθησης.  Δυσλεξία   Επιθετικότητα